torsdag, oktober 13, 2005

Färne

Vad är meningen med livet? Vad behöver man här i livet för att man ska vara nöjd? Vissa säger att pengar är det ultimata. Andra säger barn… eller en häftig bil… eller en stor kuk… eller en duktig häst… eller sex… eller att ”få vara frisk”… mat för dagen… stora bröst… Metallica… snygga kläder.. en respektabel skivsamling.. se världens alla världar.. ha haft 1000 sexpartners.. osv.. jaja. Jag tror mer och mer på att vänner är grejen med livet. Kanske inte bara då men det är hursomhelst jävligt viktigt. Hur kul är det att leva sitt liv i ensamhet, utan att kunna dela sina tankar och sin glädje och sina tårar med de man verkligen tycker om. Ja, jag säger vänner före en livspartner just nu. Jag är inte sugen på ett förhållande eller nåt sånt just nu och jag känner helt enkelt att det bästa jag har är mina vänner. Nu är jag också jävligt lyckligt lottad och har många goda vänner som ställer upp när man behöver dem. Finfint.

Färne är en sådan person. Han sitter i mångt och mycket (visst skriver man så?) på kungatronen i vänner-kungariket. Han är definitivt en av mina allra allra bästa och närmaste vänner. Det vet han också, på samma sätt som att jag vet att jag är en av hans supervänner. Hursomhelst insåg jag det igen på nytt idag när jag fick en födelsedagspresent av honom på snigelposten. Okej, gåvan kommer ett halvår för sent (jag fyller ju år i juni) men det är liksom Färnes grej att råka glömma saker och ting, det är bara en del av hans personlighet. Därför blir det på något sätt ännu trevligare.

Man kan säga att jag fick tre saker:
- En flervariabelanalys-dugga med en personlig grattis-text av Färne
- En CD, My Dying Bride – Songs of darkness, Words of Light (helt klockren, han vet att jag älskar den och att jag inte har den i CD-format. MP3 suger kuken)
- En bok. 101 Things To Do Before You Die (såå jävla tufft)

Allt detta ihoppackat i ett coolt paket med massa flingor. På paketet har Färne skrivit en text till den lyckliga postbäraren (eller den som nu kommer att kika på paketet), där Färne hänvisar till
http://www.fetfylla.nu/. Fuck yes.

Det tillhörande brevet som han har skrivit är också hur personligt och gulligt som helst. Jag tänkte citera hela skiten men jag är för trött för att skriva så mycket mer just nu. Och det var ett långt brev och kanske alldeles för personligt för att hela världen ska få ta del av det, haha!.

E *hjärta* F


Vi var ute med jobbet på O’learys igår och såg fotbollsmatchen och drack sprit och öl. Det var trevligt. Men förbannat segt idag. Det var längesen jag var såå jävla trött. Usch. Jag ska bara ta det lugnt idag vettu. Och nu ska jag titta på Machine Head. HELVETE VAD JAG HAR VÄNTAT!

// Erik A. Persson

1 Comments:

At 6:29 em, Blogger Unknown said...

Hejsan!

Jag orkade inte läsa hela inlägget, men jag läste det där med vad som krävs för att vara lycklig.

Jag tror att det är väldigt individuellt vad som gör en person lycklig, och det kan vara flera saker som tillsammans ger den slutgiltiga känslan.

Man ska lyssna på vad man själv känner, vill och vart man vill vara, och tids nog kommer man nog på vad som gör en själv lycklig.

För mig är det till exempel rätt så blandat, jag njuter av goda vänner, ha råd att leva ett gott liv, resa och bra sex. Det är saker som får mig att stiga upp på morgonen!

Hoppas du hittar något som fulländar dig, alla mina lyckönskningar!

Mvh

 

Skicka en kommentar

<< Home