söndag, oktober 30, 2005

Sparlåga

Jag har haft en ovanligt lugn helg för att vara jag. Jag var hemma igår och tog det bara heeelt lugnt en lördag kväll. Och jag hade som jävligt tråkigt egentligen, lyssnade på musik och bara var med mig själv. Men jag hade tråkigt på ett trevligt sätt. Det var som soft. Dock var jag ju ut i fredags och det borde ju som räcka. Så jag kanske har haft en rätt normal helg ändå trots allt.

Jag tillbringade större delen av lördagskvällen genom att kolla på bilder från i somras, alla jävla fester och roligheter. Fan, hultsfred, London, Taket-fester, Storsjöyran... varmt och härligt. Helvete, vem gillar vinter egentligen? Sommar utklassar ju den här skitårstiden hur lugnt som helst. Varför bor jag häruppe egentligen? Det är ju för fan kallt oftare än det är varmt och när det väl är sommar så blir det ju inte speciellt varmt ändå. Jo, typ i en vecka. Kuken. Jävla vinter. Jag vill ha sommar igen. Vinterhalvåret håller man tillbaka som fan och går på sparlåga. Likt en björn som går i ide. Jag förstår björnjäveln, han har päls och skit men går och lägger sig ändå för han tycker också det är roligare med sommar. Äh, jag har lyssnat för mycket på NIN i helgen. Och fått för mycket tid att fundera på saker och ting.

We will never die
Beside you in time


Nä Trent, jag och mina tankar kommer aldrig att dö så länge jag lever med dig.

Jag spelar Beside you in time på -18 på stereovolymen just nu. Fan, det är så jävla högt så det är sjukt.. men mest kung. Jävlar vad grannarna ska vara less på mig nu. Kung. Jag springer och låser dörren….. så. Och trycker på repeat… så.

Fan, nu kommer fylle-elina hem. Och stängde dörren och gav mig en arg bakfylleblick. Ja, tro fan att hon är bakis idag så jävla packad som hon var igår.

Jag hade tänkt att se Passion of the Christ eller Lost in translation idag. Så var min stora söndagsplan. Men jag hittade inte filmerna och när jag ringde Kriz så visade det sig att han hade tagit hem båda två till Ö-vik. Bög! Fan, lost in translation är ju min film för helvete. Han kan ju fråga om lov iaf. Den jäveln. Och han kommer inte tillbaka förrän på torsdag.

Nä, jag får väl hänga på Bettan ner till Tina och vara social där då. Orkar jag det idag? Jo, men vill jag det? Eller ska jag försöka hitta något annat att göra? Svenke skriver ju arbete och han lär ju sitta hela natten med det. Stackarn. Ska fråga honom nu.
”yo, du lär skriva arbete hela natten eller?”
”med största sannolikhe tjag”

Ja, konstig mening gav han tillbaka, men jag förstod vad han menade ja.


Tuff-linda skicakde precis en bildänk på Barbados bassist som vissa säger att jag är lik:
http://www.barbados.se/images/pressbilder05jpg/Pepe2.jpg

Och ja, hon kanske har rätt. Hahhaah. Rätt snyggt med kostym sådär. Jag ska bli proper.

Minnen är underbara. Att ta bilder är förjävvla viktigt om man ska kunna komma ihåg sina underbara uppevelser. Här kommer lite sommarminnen. Fuck yeah =>



















// E. P. - Elvis Presley - Erik Persson

1 Comments:

At 3:04 em, Blogger svenke said...

Angående min felstavning så vill jag till mitt försvar säga att jag satt i sängen med mitt trådlösa tangentbord i sängen. Jag gillar inte riktigt det tangenbordet då det är "slimmat", blir betydligt fler fel än vanligt.

 

Skicka en kommentar

<< Home