måndag, oktober 24, 2005

Gick Jesus på LSD eller vatten?


Ja nu va det ett tag sedan jag skrev en blogg... fasen Bettan, ta dig samman! Nej men jag ska vara helt uppriktig trots stämpel jag sedan kommer att få. Jag tror inte riktigt att jag hade fattat hela grejen med att blogga. HAHAHA.... Jo jag trodde att det enbart va något som var intärnt här i Rockkollektivet men så va ju dock inte fallet! Dator, internet, hela världen och så kopplingen. Men vad fasen gör det, det är ju kung som Erik och Kriz utrycker det.

Denna gågna helgen har varit helt grym. Blev lite alkoholhaltiga drycker men ingen utgång. Såhär på söndag känns det väldigt bra! (Klappar mig själv på axeln).

Har haft mor och far här på besök och har bott på ett hotellrum längst upp på Plaza. FASEN vilken utsikt! Grymt! Va och käkade middag på TC i torsdags vilket smakade skit så vi drog ett säkert kort på lördagen och åt trerätters på REX med massor av gott vin. Bra ställe det där. Sedan vankades det hotellfrukost, som jag sett fram emot under hela förra veckan. Tina kom och käkade frukost med oss och vi gav oss inte därifrån förrän de plockade in frukosten och då kände vi oss sprängfeta men det va värt varenda vofla! Det va inte sista gången jag va där och käkade frukost kan jag konstatera!

Senare på lördagen var vi ett stort gäng hemma hos Tuikka där ingen av oss (självfallet) hade gjorde Sushi förut. Dom blev så jäkla goda och snygga. Hade verkligen inga förväntningar alls men vi blev alla chockade av våran konstnärliga talanger. Till detta dracks det måttliga mängder med öl av det kinesiska märket Asahi om jag nu inte stavar det helt fel. Är lätt en av mina starkaste favoriter bland ölsorterna på systemet. Utsökt!

Jag har också upptäck ett stort beroende här i livet. Vi har börjat spela Vem Vill Bli Miljonär på cd och man kan inte sluta förrän man fått sina 3 miljoner kronor och det kan ta sin tid. Ikväll satt vi 6 styckna i säkert 2 timmar för att till slut nå målet. Ja det är tragiskt men smart och allmänbildad blir jag. Jag vet tex att stockholms stadshus byggdes 1934 och att Jesus inte gick på LSD utan på vatten.

Nu är i alla fall mina första 10 poäng avklarade i psykologi c och nu återstår bara den där jädrans c-uppsatsen. Men visst känns det bra på ett sätt. Jag kan själv sätta upp mitt schema och behöver inte längre vara fast vid alla lektionstider. Detta betyder att det kommer att vara bra med tid att spendera på NK med massor av kaffe och trevliga sällskap!

Fasen nu håller mina ögon på att klistras ihop och jag börjar på allvar att se i kors. Betyder med andra ord att jag ska gå marsh i säng och att jag inte får se hur filmen slutar.

Innan måste jag bara säga de tre för tillfället bästa låtar enligt mig!
Damn! - Got to go
Tingsek - Nothing, nobody, right & wrong
Josh Rouse - James

Men nu så...
Godnatt
/Bat/