lördag, november 12, 2005

The kids are (not) alright...

Första veckan av praktik på Ängetskolan i Örnsköldsvik avklarad. Ska inte dryga mig och skriva en massa info, men jag har i alla fall elever i SO och lite matematik. Det sistnämnda är verkligen inte mitt ämne, och jag kan inte svara eleverna på alla frågor.

Elever... ja. *Suck*

Har 6-9:or. Många i sexan är verkligen bara barn, och det märks. Ibland är det fan lekisstandard på mognadsnivån, men det funkar. Kul att se utvecklingen hos dem dock. Första gången jag gjorde praktik här så gick de som nu går i nian i sexan. Skillnaden är som natt och dag. Helvete vad mycket som hinner hända på de där tre åren i ens liv. Från små kids till halvt vuxna ungdomar. Jävligt kul att se faktiskt.
I övrigt så flyter tiden på rätt bra i Ö-vik. Riktigt trött så här efter första praktikveckan. Tidigar morgnar, sena kvällar och en rätt hetsig skolmiljö tar på krafterna. Men helgerna här hemma är perfekta för att ladda upp sig. Gidlund är uppe här över helgen så jag har lite socialt umgänge här. Blir dock en lugn helg. Tror nog jag ska se Shanghai Noon och Shanghai Knights som går på TV4 ikväll. De är rätt roliga. Är lite av en sucker för lättsamma Jackie Chan-filmer. Skönt att se då och då. Bond-TV äger!

Det suger dock att inte ha pengar. Även om jag inte har några utgifter här i Ö-vik så är det ändå jävligt att inte kunna göra nåt. Var på stan en sväng idag. Fick fan ångest. Star Wars III har ju släppts på DVD!!! Och jag kan inte köpa den! Började nästan gråta när jag läste innehållsförteckningen över allt coolt bonusmaterial som fanns på den. Jaja, jag är en nörd. Förhandsbokade i alla fall Hypnotize, Systems nya skiva, från CDON idag. Känns bra. Börjar längta. Två veckor kvar. Knappt. Kommit in i en System-period nu igen av någon jävla anledning. Sitter just nu och lyssnar på första skivan.

"Warning! Post hypnotic suggestions, running the ships ashore. The orange light that follows, will soon proclaim itself a god."

Synd bara att de är ett så kallat "studioband", för live är de inte så djävulskt övertygande, fastän man så gärna vill att de ska vara det att det blir svårt att vara för kritisk. Men det låter inte alltid så jättebra, och de är rätt tråkiga rent visuellt också. Serjs falsksång och Darons felaktiga gitarrlir kan man bortse, men om de inte röjer så kan det inte bli riktigt bra i vilket fall.

Jäjä. Nu har jag skrivit nog för idag. Var ett bra tag sedan jag skrev sist. Ska skärpa mig. Och ni andra Rockbarenhoror: har ni glömt bort bloggen? Vad faaan liksom? Just det... Bettan och Elina, ni är skyldiga mig 20 spänn var för Hyresgästföreningens månadsavgift. Men det kan vi ta nästa månad.

Rolig Kissoween i år också förresten, men det känns som om det här var det sista året. I alla fall för mig.

I'm fuckin' outta here, maaan!

Love and runk,

Kriz