måndag, november 14, 2005

Pepper är inte snygg men överhård



Söndagkväll. Det var år sedan jag skrev här. Varför? Orkar jag inte? Jo, men det är mer tidsbrist egentligen. Jag har som inte hunnit med. Inte hunnit tänka på att jag ska blogga. Jaja.

Jag var ute och tog en promenad nyss. Det var trevligt. Promenader är.. bara trevliga. Inget annat. Inte otrevliga. Och dessutom hälsosamma. Fanimig.

Och i helgen var jag nykter. Det blev Doom med svenke på bio i fredags. Den var som väntad, dvs rätt kass fast underhållande. Ingen biofilm men är man gammal Doom-bög så måste man se filmen. Är man inget fan av Doom-liren däremot så kan man se Resident Evil, Aliens eller nån zombie-film istället.

Men fan, jag har blivit en sån djävulsk msn-hora så det finns inte.. jag får inget skrivet här eftersom jag har… ska räkna.. åtta (8!) jävla msn-fönster igång samtidigt just nu. Varav det sker en aktiv dialog i sex av dem. Fan. Färne försökte påpeka vilken tragisk jävel jag är och jag försvarade mig. Men han har fan rätt.

På tal om färne (och nu hoppar jag hejvilt, precis som man ska göra när man röjj-bloggar) så var han på en gayklubb i sthlm i fredags. Eller lördags? Nä, fredags tror jag. Och han träffade vår gamla svenskalärare Leffe som vi hade i gymnasiet. Det var först efter gymnasiet som jag fick reda på att han var gay. Men han är nog ändå den bästa läraren som jag har haft. Eller som jag respekterat mest. På studentdagen, typ vid 10-tiden på morgonen när jag var relativt packad, så sa han att han trodde på mig och önskade mig lycka till och hela det där snacket. Men han menade det och det betydde/betyder lite för mig. Fint va? Fuck you

Lyssnar på In The Arms Of God nu med COC. Jag har ett konstigt förhållande till den skivan. Första gången jag lyssnade på den fick jag en käftsmäll för så jävla cool var den. Så hård, så svängig och så jävla mycket Pepper! Men sen blev det lite.. "nää, så jävla bra är den inte egentligen". Detta berodde mycket på att jag jämförde den med Wiseblood som ju är en av 90-talets tuffaste rockplattor. Men nu är jag inne i en tredje sväng med skivan igen, in the arms of fuck är en förbannat cp-bra skiva. JA!

Jag har en broder som heter Johan, han har börjat cp-blogga nu som fan. Han och hans polare har en blogg som de skriver i. De gör det jävligt bra också.. men de skulle aldrig ha börjat med det om det inte vore för mig, eftersom det var jag som tipsade om den här blogspot-sidan. soulrebel2.blogspot.com.
Men nu har brorsan börjat klaga som fan att vi skriver för sällan i den här bloggen. Han har dock rätt, fan det är tragiskt länge sen jag skrev här men.. jaja. Han skrev ett mejl:

”Faaaan. Tråkigt. Va B. Varför skriver ni inte på er blogg? Annars kan
ni ju bara lägga ner. Latmaskar. Är inte Kratos hård då?
Blablöblu, jag vill hem. Skriv en topplista eller vad som helst. Typ
bästa filmscenerna eller bästa julklapparna/presenterna genom
tiderna. Var det du eller jag som fick lego-rymdbasen? NES var ju
grym annars. Kommer du ihåg att Sonja tyckte det var (Mario) våldsamt
för att man krossade sten "med huvudet"?”

jag tyckte det var ett roligt intensivt mejl. Och det är förbannat roligt om det stämmer att min moster verkligen tyckte att Super Mario Bros var våldsamt.

Just ja, jag snackade om helgen. Igår, lördag, hade jag en trevlig dag. Först var jag på stan med Bettan och köpte nya skor. Coola puma-pjux. Och jag tycker verkligen att dom är skitsnygga, så jag blir glad eftersom jag har sökt nya skor länge. Fan, nu låter jag ju som en shoppingnörd! Låt gå.
Sen drog vi och fikade med lite fler personer på Waynes. Det var fan kung. Jag ska bli fikanörd. Jag har sagt det förut men det är ett roligt nöje. Och då blir jag hipp också. Trots att jag egentligen är djävulskt metal. På tal om metal… bettan kom hem sent på fredagnatt och var lite halvluddig efter några öl. Så hon var översocial och pratglad och la sig i min säng och snackade skit. Sen visade jag henne MAchine Heads live-dvd och förklarade hur jävla mycket jag brinner för den typen av musik. Metal närmast hjärtat liksom. Förklarade mosh pit och hur skönt det är att göra sig av med exakt alla aggressioner på en konsert. Och sedan vara helt lugn och överlycklig. Hon tittade på mig med stora ögon och sa typ ”…oj”. Hon ser på mig på ett helt annat sätt nu. Haha.

Brorsan har ju skickat upp ps2-liret God Of War till mig nu. Jag har funderat att spela hela kvällen men nu vågar jag fan inte.. för då kommer jag att sitta till minst tre. Så bra känner jag mig själv. Så det blir nån annan kväll.

”ska kastrera Lewis i morron och han sitter och smygkäkar frigolit.” så skriver brorsan på msn nu. Lewis är hans katt. Fan, brutalt.


/Erik Motherfuckern P