onsdag, november 16, 2005

"Let it snow, let it snow, let it snow!"

Som Bing Crosby sjunger i den gamla juldängan. Nu är jag benägen att böna och be med honom... för Guds jävla skull, låt det snöa! Vad är det här? Kommer man inte börja få julstämning förrän i mitten av januari? Jag är en jävla slyna när det kommer till snö. I fucking love it, and I'll be the first to admit it. Varför gillar jag snö då? Inte vet jag. Jag åker inte slalom eller snowboard. Jag kör inte skoter. Jag åker inte längdskidor eller pulka särskilt ofta. Och jag leker ytterst sällan snöbollskrig eller bygger snögrottor. Vad ger snö mig då? Jag vet inte. Det är bara mysigt antar jag. Allt blir så mycket ljusare, och det kan fan behövas nu i detta jävla höstmörker. Jaja... idag är det några minusgrader i alla fall, så det är på rätt väg.

Jag hatar dock all snö som ligger kvar efter den sista februari. Stick that in your pipe and smoke it.

Ja du. Drygt halva praktiken kvar. Denna vecka är rätt lugn, alla åttor är på PRAO. Har sett film med en sexa idag vilket gick bra, förutom att golvet i hela jävla klassrummet var täckt med popcorn efter filmvisningen. Hata? Hata. Äh, de är ju så små, de vet väl inte bättre. Eller hur? Eller hur. Visst, Elina?

Nu vill jag att något häftigt ska hända. Typ dra söderut och se något häftigt rockband lira, dra utomlands, spela en schysst konsert eller stöta på ett gäng E.T:s. Det sistnämnda kanske är för mycket att hoppas på, men jag vill också göra en Richard Dreyfuss. Nynna på en schysst femnotssslinga, bygga en miniatyr av ett häftigt berg och sedan bara bli upplockad av några läckra aliens och dra härifrån. Ibland känns det så i alla fall.

Danko Jones. I need you! När ska ni lira i Sverige igen?

Läste ett inlägg i Johan & CO:s blogg (alltså Eriks broder) där han snackade lite om NES. Helvete. Jag vill lira NES. Nu. Fan, Erik... när ska du få tummen ur röven och fixa ett sånt? Du har ju nästan snackat mer om det än vad jag har. Lägg av nu!

Hade en extremt störd dröm i natt. Syrran skulle ta studenten, men henne klass saknades när de skulle upp på vagnen. Vi i familjen letade rätt på dem och de hade inte bytt om till "studentenkläder" utan var istället inne i skolan och de hade supit ner sig rejält. Plötsligt kom en snubbe, som jag kände igen som fan... minns dock inte vem det var. Snubben sa att vi skulle skynda oss eftersom farsan, alltså min farsa, skulle gifta sig. Så vi gick iväg. Det visade sig att farsan skulle gifta sig med den där snubben för att han skulle få stanna i landet. Antagligen beror detta på att debatten om homoäktenskap rasat i landet de senaste veckorna, och även på att jag sett en hel del av That 70's Show på sista tiden där Fez gifter sig med Erics syrra för att få uppehållstillstånd. Nåväl. Farsan var i alla fall utklädd till brud och de gifte sig i Nolaskolans gymnastiksal. Efter vigselakten gick vi upp på läktaren medan farsan och hans nya make stannade nere på golvet. Nu kom plötsligt Slipknot ut på golvet där nere och började spela live... istället för ett coverband på bröllopet, varför inte slå på stort? Det roliga var att sångaren, Corey, inte hade sin mask på sig och till min förfäran såg jag att sångaren i Slipknot inte var någon mindre än Shirley Clamp... som jag verkligen avskyr!

Medan hon vrålade så jonglerade hon även med fyra stolar. Haha... börjar skratta bara jag tänker på det. Så jävla sjuk dröm, och jag efterhandskonstruerar fan ingenting. Jag drömde verkligen detta. Jaja... de lirade en låt med Clamp jonglerandes stolar. Sedan vaknade jag nog. Vaknade i alla fall till Slipknots nya liveskiva, så där har vi svaret på det.

Har börjat läsa på Änglar och Demoner av Dan Brown. För er som inte känner till den boken så är det alltså den första boken om Robert Langdon, huvudkaraktären i Da Vinci-koden. Måste nog säga att den senare boken är lite bättre... hittills i alla fall. Den här är dock inte heller att leka med, utan extremt spännande. Lyckats plöja 300 sidor i den, och jag började igår. Så det så.

Bloggeliblogg!

//Kriz