torsdag, november 24, 2005

23

JAG HAR BLIVIT EN MOGEN KVINNA!!!!!! Hahaha
Fyllde äntligen mina 23 tappra år igår och det va en av de bästa födelsedagarna jag har firat under dessa 23 åren. Ja om man inte räknar med då jag fyllde 15, blev byxmyndig, fick köpa folköl lagligt och fick min moppe som va sjukt efterlängtad.

Jag vaknade upp igår morse av att det knackade på dörren… (spänningen var då olidlig och jag undrade självklart vem det va som knackade på dörren så tidigt som 10 på morgonen). Yrvaken och halvt påklädd öppnade jag dörren och jag blev sjukt chockad. Tina och Ida-Maria hade på sig sina grymma hemmasydda Batman och Robin trikåer och de kom med Lina och Thomas. Sjöng finska födelsedagsvisor och för första gången i mitt liv tyckte jag att det finska språket var sjukt vacker. Jag blev så glad att en tår inte var långt bort. Vilka sjuukt bra vänner man har!
Med sig hade de kladdkaka, glass och paket och det blev en lång förmiddag med fika och annat.

Thomas som i helgen hade varit med om en fight (19 åring som ville in på ett ställe som har 23 som åldersgräns och som inte tog ett nej av en vakt) utanför harrys hade stukat tummen och var tvungen att dra till sjukhuset igår för att kolla om allt var okej så de drog så småningom.

Här i Rockbaren har vi som tradition att när någon blir ett år äldre så blir man bjuden på middag och Elina och Erik gjorde så sjukt god middag till mig igår. Hemmagjorda hamburgare med klyftpotatis. Ja det va ta mig faaan godare än jäkla Max eller Baloo.
Sedan fick jag lite bra besök och kvällen avslutades med filmen Sin City.
Hade hört sjukt mycket om den, både bra och dåliga saker så jag hade inga som helst förväntningar men den va så himla bra gjord så nu längtar jag tills 2:an och 3:an kommer. Fick reda på idag att man kan köpa (måste nog dock beställas innan) en sådan serietidning för ja men mellan ca 200-400 kronor. Ganska osäker på priset dock men dom var inte gratis. Man skulle kanske äga en sådan tidning eftersom det är och framförallt har vart en kulttidning.

Fan va bra det ändå känns att ha fyllt 23 ändå. Ingen ångest alls, men det är väl klart, det kommer väl med åren men jag kommer nog aldrig att få någon åldersnojja. Ja men när man är 30 så har man kanske familj, grym utbildning och kanske till och med barn att se fram emot. När man sedan är 50-60 år har man barnbarn att se fram emot. Och att åldras är sjuuuukt vackert. Om allt nu går som planerat så kan det bli så. Blir det nu inte så, så kanske man bor kvar i rockbaren vid 60 år och gör allt för att behålla rockbarens namn så länge som möjligt.

/Bets/