tisdag, december 06, 2005

Radio Rockbaren

Helvete vad pinsamt länge sedan någon skrev här på bloggen. Tänkte att jag skulle bryta den negativa trenden och så äntligen skriva något här.

Detta kommer kanske vara min sista blogg här på ett tag. Jag orkar inte riktigt längre, vet inte varför. Ork? Njae... har inte så mycket vettigt att formulera här längre. Sen är det inte så många som läser, och då är det inte lika kul. Okej okej, jag vet... man ska skriva en blogg för sin egen skull, eller hur?

Bullshit. Så är det inte alls. Alla som bloggar är självkåta mongon, desperat sökande efter uppmärksamhet...

...precis som jag.

Men nu är det så att det är mer jobb än belöning på den fronten, gällande bloggen. Självkåt som jag är, och Erik med mig, har vi nu istället startat en webbradio: Radio Rockbaren. Vad annars? Vill dock betona att denna webbradio inte endast kommit till för att tillfredsställa våra uppblåsta, narcissistiska egon... nä. Den har kommit till av fler anledningar. Vi ÄLSKAR musik. Vi älskar att PRATA om musik, och vi är faktiskt jävligt duktiga på det också. Finns det någonting som jag och Erik verkligen kan snacka skit om i flera timmar, och som båda connectar till på samma sätt, ja då är det fan musik. Så varför inte låta fler ta del av vår grymma musiksmak, och vårt musiknörderi? Varför inte starta en webbradio? Varför varför? Exakt. Nu är det gjort.

http://80.244.74.33:8000

Där är adressen till radion. Vi har ingen regelrätt hemsida ännu, så det du behöver göra för att lyssna på oss är endast att kopiera den där adressen, och sen klistra in den i det "öppna url"-fält som finns i så gott som alla mediaspelare. Funkar dock bara under sändningstid... nähä? Från och med nu kommer den sändningstiden var 19.00-22.00 på söndagar. Men denna vecka är speciell. På torsdag är det nämligen ett år sedan Dimebag Darrell mördades när han stod på scen med Damageplan i Columbus, Ohio. Detta kommer vi att minnas genom att sända ett program fullspäckat med Dime-musik och en massa snack om vad Dime egentligen betytt för hårdrocksvärlden.



Lyssna, eller var en loser.

Så. Pga denna radio kommer jag inte orka lägga ner så mycket krut på denna blogg längre. Inte än på ett tag. Radio e så mycket enklare. Bara att babbla en massa bajs och spela bra musik. Detta e för tidskrävande. Kan förbereda inför torsdagen istället.

En sak till... hur förhåller jag mig egentligen till Hypnotize nu, såhär två veckor efter inköp?

Chocken har lagt sig. Jag har smält skivan. Den är fortfarande grym. Bättre än Mezmerize? Ja, det tycker jag. Bästa skivan som System släppt? Nä, det tycker jag inte. Men den är ett klart köp, för alla er som är intresserade av ny, häftig, annorlunda metal. Eller metal? Det e fan pop till stor del. Pop, maskerad i blastbeats och distade gitarrer.

Over and out.

//Kriz

2 Comments:

At 9:07 fm, Blogger deltidsharmonisk said...

Kanni gräva fram en komplett version av Dead Kennedy Rolls till på söndag kväll? ;)

 
At 5:48 em, Blogger Unknown said...

Vars fan ligger rockbaren!? och vad är det förnått?

 

Skicka en kommentar

<< Home